Zarządzanie jakością Drukuj

Korzyści z certyfikatu ISO 9001:2008

Norma ISO 9001:2008 zawiera szereg wymagań dla systemu zarządzania jakością, mających zastosowanie w każdej jednostce, bez względu na jej wielkość i zakres działania. Wprowadzenie uwarunkowań normy ISO 9001:2008 w placówce medycznej ma za zadanie wykazać zdolność jednostki do dostarczenia pacjentowi usługi medycznej zgodnej z jego oczekiwaniami i wymaganiami przy zastosowaniu aktualnych przepisów prawnych. Efektem podjętych działań jest zwiększenie zadowolenia i bezpieczeństwa obsługiwanych w trybie ambulatoryjnym oraz hospitalizowanych na oddziałach szpitalnych pacjentów.

Korzyści uzyskania i posiadania certyfikatu

dla Naszego szpitala:

  • sprawniejsze zarządzanie placówką, wpływające na racjonalizację kosztów i na poprawę kondycji finansowej placówki;
  • podniesienie poziomu świadczeń medycznych oraz bezpieczeństwa pacjenta;
  • wzmocnienie pozycji placówki w oczach pacjenta i płatnika (element rankingujący w konkursie ofert NFZ)
  • zwiększenie prestiżu placówki medycznej;
  • zwiększenie konkurencyjności wśród placówek medycznych;
  • poprawa kultury organizacyjnej szpitala;
  • efektywne wykorzystywanie posiadanych zasobów sprzętowych i kadrowych;
  • wzrost zaufania organu założycielskiego oraz instytucji, które mogą wpływać na wielkość pozyskiwanych środków finansowych;
  • podniesienie rangi szpitala na rynku usług medycznych oraz prywatnych firm ubezpieczeniowych (krajowych lub zagranicznych);
  • korzyści marketingowe związane z wykorzystywaniem loga jednostki certyfikującej;

dla Wszystkich zatrudnionych:

  • usprawnienie wewnętrznej komunikacji ;
  • uporządkowanie obiegu dokumentacji administracyjnej i medycznej;
  • poprawa organizacji pracy we wszystkich jednostkach organizacyjnych;
  • systematyczne podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników poprzez szkolenia zewnętrzne i wewnętrzne;
  • oddziaływanie na świadomość pracowników — za wysoką jakość udzielanych świadczeń medycznych odpowiedzialny jest każdy pracownik szpitala;
  • zapewnienie bezpiecznych warunków pracy dla wszystkich pracowników;
  • zwiększenie zaangażowania pracowników w podnoszenie jakości usług medycznych;
  • podniesienie efektywności pracy zespołowej;
  • integracja grup zawodowych;
  • uporządkowanie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników.
Poprawiony: wtorek, 28 października 2014 08:11
 

Ta strona używa technologii "cookie" (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce: Polityka prywatności.

Akceptuję ciasteczka na tej stronie.

Unijna Dyrektywa o Ciasteczkach - Informacje